07
maart
2024
|
07:39
Europe/Amsterdam

Gall & Gall lanceert app als volgende stap in omnichannel strategie

Samenvatting

Gall & Gall onthult vandaag de Mijn Gall & Gall app die de volgende stap in de omnichannel strategie van de drankenspeciaalzaak markeert. Focuspunten liggen op een soepele klantinteractie, uitbreiding en verbetering van de service en meer voordeel.

Gall & Gall wil de klant een optimale klantervaring kunnen bieden en daar zijn waar de klant het verwacht. De lancering van de app is erop gericht een naadloze overgang te bieden tussen diverse apparaten en kanalen en het grote winkelnetwerk. Een eigen app is de logische volgende stap omdat consumenten verwachten overal op hun mobiel te kunnen zoeken, kopen en afrekenen. Klanten verwachten dat alle productie-informatie perfect aansluit van winkel, tot website en de mobiele app.   

“We hebben hard gewerkt aan de Mijn Gall & Gall app. Het is nu tijd om te leren van onze klanten hoe ze de app ervaren en op basis daarvan de app verder door te ontwikkelen,” aldus Anneke van Wetten-Kamphuis, directeur Digital & Product Etos en Gall & Gall. “We gaan inzetten op personalisatie waardoor we gerichte aanbiedingen en berichten kunnen sturen die relevant zijn voor de behoeften en interesses van klanten waardoor de omnichannel-klantervaring nog verder verbetert."

Omnichannel - Altijd daar zijn waar de klant het verwacht De Mijn Gall & Gall app is een aanvulling op de drie verschillende omnichannel proposities.  

1. Click & Collect: Bij click & collect worden orders naar de winkel gestuurd op basis van de meest actuele winkelvoorraad die elke 15 minuten doorgegeven wordt. Per winkel wordt het assortiment beter bekeken, zodat een fles vaker op voorraad is en deze dus ook nog vaker vanuit de winkelvoorraad geleverd kan worden bij een click&collect order. Dit scheelt ook een rit vanuit het DC.  

2. Bezorging vanuit de winkel: Daarnaast levert Gall & Gall ook orders vanuit de winkelvoorraad bij de klant thuis, inmiddels gebeurt dit in 26 steden met fietskoeriers. Hierbij is ook een gamificatie element voor de winkels toegevoegd met als doel dat er zoveel mogelijk orders vanuit de winkel geleverd kunnen worden. Tenslotte kan een klant ook een bestelling in de winkel plaatsen die de volgende dag in de winkel wordt geleverd. Hiermee hebben klanten altijd de perfecte wijn bij hun gerecht of borrel omdat zij toegang hebben tot het gehele assortiment van onze website.   

3. Iedere winkel Alle keus – Tenslotte kunnen klanten gemakkelijk samen met een winkelmedewerker alle artikelen uit het uitgebreide online assortiment in de winkel bestellen en afrekenen. Deze worden dan de volgende dag zonder meerprijs in de winkel geleverd. 

De Mijn Gall & Gall app vergemakkelijkt het online shoppen, ook helpt de app wanneer klanten op zoek zijn naar een Gall & Gall winkel in de buurt. Deze zijn evenals producten eenvoudig in de app op te slaan als favorieten voor nog meer gemak. Gebruikers kunnen met de Mijn Gall & Gall app overal en altijd winkelen. Vervolgens is het ook mogelijk om deze in een van de 600 Gall & Gall winkels af te halen. 

Meer voordeel  Klanten kunnen met de Mijn Gall & Gall app gemakkelijk hun Mijn Gall & Gall (Premium) klantenkaart in de winkel scannen en meteen genieten van voordeel. Zo hebben klanten met de Mijn Gall & Gall app alle aanbiedingen bij de hand en profiteren altijd van de beste kortingen. Zoals 10% korting op wijn, mousserend, whisky en alcoholvrije dranken met Mijn Gall & Gall Premium. Premium klanten verdienen daarnaast dubbele airmiles op bestellingen die zij plaatsen via de Mijn Gall & Gall app.

Boilerplate

Over Gall & Gall 
Gall & Gall verkoopt al sinds 1884 drank. Met 600 verkooppunten, de webshop Gall.nl, verkoop via AH.nl en 2.750 medewerkers is het de grootste drankenspeciaalzaak van Nederland. Medewerkers van Gall & Gall zijn specialisten én liefhebbers die heel enthousiast kunnen worden van mooie verhalen achter de fles. Hun kennis en deze verhalen gebruiken ze om klanten te helpen aan de perfecte fles voor ieder moment.